Marketing & PR

Svima su već poznati pojmovi poput PR-a, marketinga, oglašavanja, community managementa… ali već odavno znamo da se teorija uvelike razlikuje od prakse. Upravo zato ćemo na stvarnim slučajevima i praktičnim primjerima pokazati koji su osnovni pojmovi, što znače te kada se koji kanal komunikacije primjenjuje. Također, objasnit ćemo što općenito možemo postići kvalitetnim PR-om i kako on može biti koristan u prodaji određenih usluga i proizvoda. Naravno, objasnit ćemo i kako razlikovati odnose s javnošću od odnosa s medijima. Kako ne bismo zanemarili i digitalni svijet, obradit ćemo što su to društvene mreže i kako se njima upravlja te što znače za korisnika i klijenta.
Svijet oglašavanja malo je kompleksniji, nije uvijek lako objasniti i razumjeti kako i zašto kupujemo određene usluge i proizvode, stoga je važno razlikovati marketing, branding i oglašavanje.
A da glavni razlog poznavanja nekog klijenta ne bude „E, znam za njih, oni su bili u krizi zbog…“ objasnit ćemo kako kriza utječe na ugled tvrtke, što se događa u krizi i što iz nje možemo naučiti.

Grupna nastava

Trenutno formiramo grupe za "Marketing & PR". Molim te prijavi se putem obrasca kako bi te mogli informirati s više detalja o mogućim grupnim terminima za ovaj tečaj.

Prijava

Grupna nastava

Trenutno formiramo grupe za "Marketing & PR". Molim te prijavi se putem obrasca kako bi te mogli informirati s više detalja o mogućim grupnim terminima za ovaj tečaj.

Prijava

Kome je namijenjena?

Vlasnicima srednjih i malih tvrtki, zaposlenima u javnom sektoru (lokalne i regionalne (samo)uprave)), studentima

Teme

Osnove PR-a

a) Što su odnosi s medijima?
b) Što su odnosi s javnošću?
c) Mediji / PR agencija / Klijent
d) Kako kvalitetnim PR-om do još bolje prodaje?

 PR ovaj, PR onaj… Ova čarobna engleska skraćenica danas je u javnom govoru učestalo korištena riječ, iako mnogi nisu sigurni što ona zapravo predstavlja. Prvo što morate znati je da je vaš odnos s javnošću baš sve što govorite, radite, kako izgledate i ophodite se prema drugima i na mreži i u stvarnosti. Nakon toga ćemo vam objasniti da postoji široka javnost, ali postoji i mnogo manjih javnosti. Neke su vam bitnije, a neke manje bitne. Kao što vam svi prijatelji, susjedi i kolege nisi jednako zanimljivi.

Naučit ćete što sve spada u odnose s javnošću te kako se razvijaju odnosi s medijima. Zašto su mediji nezaobilazan kanal te kako svoje poslovanje približiti javnosti. Dobit ćete uvid u to što rade agencije za odnose s javnošću te na koji način izgleda odnos između klijenta, agencije i medija. Polaznici će steći znanja o tome zašto je danas neophodno poznavati medije i koristiti niz komunikacijskih alata. Naravno, cilj predavanja bit će i kako prepoznati koje PR usluge su nužne u kojem trenutku i kada ih koristiti te kako one mogu poboljšati ne samo prodaju, već imidž i reputaciju. Sve kroz sadržajna predavanja i mnoštvo primjera iz prakse.

Osnove Marketinga

a) Osnove marketinga + ima li moja tvrtka potrebe za marketingom?
b) Osnove advertisinga + o oglasima i oglašavanju?
c) Osnove brandinga + zašto volimo brandove?

Možda vas reklame usred napetog filma živciraju, a u kinu ste već završili s kokicama, ali sigurno ste svjesni da su prošla vremena kada je u poslovnom svijetu bilo nužno objašnjavati da je marketing ključ uspjeha i preduvjet dobre prodaje. Svijet marketinga i oglašavanja mijenja se brzinom svjetlosti te bi bilo dobro da se ukrcate na letjelicu koja je to spremna pratiti. Što sve spada u domenu marketinga te kako prepoznati kojim marketinškim kanalima se koristiti za pojedine usluge.

Naučit ćemo vas koja je razlika između oglašavanja i marketinga te zašto je za uspjeh u prenošenju željene poruke nužno dobro pogoditi emocije publike kojoj se obraćamo. Doznat ćete i zašto svaka tvrtka i svaki brand moraju imati razvijenu strategiju. U područje marketinga i komunikacija općenito spada i branding stoga ćemo pokazati koje su to kvalitete koje posjeduje uspješan brand. Primjeri iz prakse će razjasniti sve moguće nedoumice.

Digital od A do Ž

a) Što su društvene mreže?
b) Što je community management?
c) Kome se obraćamo putem društvenih mreža?
d) Oglašavanje na društvenim mrežama?

Prošlo je vrijeme kada su društvene mreže služile da biste se javili rodbini u Njemačkoj i doznali što radi davno izgubljeni prijatelj iz razreda. Danas su nezaobilazan kanal marketinške komunikacije, stvaranja imidža, dijeljenja mišljenja i širenja poruka. Popularnost najviše duguju neposrednosti, jednostavnosti i činjenici da ne zahtijevaju velika ulaganja. Idealno za povoljno i učinkovito obraćanje bilo kojoj ciljnoj skupini.

No, i dalje ostaje pitanje kako se pravilno služiti ovim kanalom komunikacije? Dijeliti slike s izleta u Beč nije isto što i komunicirati u svrhu prodaje usluge ili proizvoda. Koje su prednosti pojedine društvene mreže, a koji su nedostaci? Pokazat ćemo koja znanja treba imati osoba zadužena za vođenje društvenih mreža, kako treba oblikovati željene poruka te kako komunicirati sa svojom zajednicom. Naravno, dotaknut ćemo se oglašavanja na društvenim mrežama i njegovih prednosti i nedostataka te uz neizostavnu teoriju pokazati i konkretne primjere iz prakse.

Krizno komuniciranje

a) Kako komunicirati da ne dođe do krize?
b) Ajme meni! Kriza je! Što sada?
c) Kako preživjeti krizu?
d) Lessons learned

Prepisivali ste na testu, a profesorica iz matematika vas je uhvatila te izvela pred ploču. Tamo ste mijenjali boje lica, zamuckivali, govorili poput trogodišnjaka i na kraju ispali potpuno smotani. Svakome od nas to se dogodilo barem jednom. Ali sada ste odrasli i takve si greške u poslovnom svijetu više ne možete dopustiti. Krizu je lako prepoznati, ali je u vrijeme krize teško je sačuvati hladnu glavu.

Kao što vam u slučaju nezgode kažu da nazovete broj za hitne situacije, mi bismo vam savjetovali da se u slučaju krize u vašoj tvrtki javite stručnjacima za krizno komuniciranje. Riječ je jednom od najkompleksnijih dijelova odnosa s javnošću. Na predavanjima ćemo kroz primjere iz prakse te svjetski poznate slučajeve prikazati kako komunikacijski razmišljati prije nego kriza izbije i biti za nju spreman. Također ćemo vas naučiti kako komunicirati kada se ona dogodi te kako komunikaciju zaključiti kada kriza prođe. Na kraju, nakon krize važno je analizirati što smo napravili dobro, a što loše.

Work time – radionice
a) Marketinški plan i planiranje budžeta
b) Prepoznavanje prilika i potreba – koju uslugu koristiti i kada?
c) Kako prepoznati krizu

Predavačice

Enea Hasukić završila je studij komunikologije i sociologije, a komunikacijama se bavi već pet godina. Uz posao PR Managera kojeg obavlja u agenciji Grizli komunikacije, koji je sve samo ne dosadan, Enea je odlučila otići korak dalje. Želja joj je oduvijek bila studirati i psihologiju, pa je nedavno uspješno krenula i na tečaj za licenciranog psihoterapeuta. Uz to, pohađa i MBA studij na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Kroz teme koje ćemo pokriti na edukaciji, Enea će navesti mnoštvo primjera iz prakse pa ćemo se dotaknuti svih izazova koji se tiču komunikacije s klijentima, publiciteta, društvenih mreža, kriznog komuniciranja, odnosa s medijima…

Kada nije u uredu, Eneu možete pronaći u prirodi. Planinarenje, putovanja u daleke zemlje istoka i čitanje samo su neke od aktivnosti kojima se opušta, a nisu joj strane i dobre serije i filmovi.                                                                                                  

Maja Vratarić završila je studij komunikologije, a u agenciji Grizli komunikacije kao Accounting Manager radi više od četiri godine. Uz tečaj španjolskog jezika također pohađa MBA studij na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Želja za znanjem nije prestala, pa ćete na edukacijama koje smo vam pripremili, od Maje moći naučiti što je marketing, a što oglašavanje, kako komunicirati s teškim klijentima, a kako s dobavljačima, zašto neverbalna komunikacija ponekad ima veću važnost od verbalne i kako pripremiti dobar poslovni plan.

Cjelodnevno gledanje u tablice, pisanje mailova i izradu planova Maja voli zamijeniti ili teretanom ili kuhinjom. Dok čeka duži godišnji, Maju ćete sresti na autocesti jer je odlična u organizaciji vikend-putovanja.