Planiranje općenito označuje proces donošenja odluka među više alternativno mogućih akcija da bi se postigao određeni cilj organizacije.
Zbog toga je vrlo važno dobro poznavati proces i sadržaj planiranja. Da bi bilo uspješno, planiranje podrazumijeva analizu stanja i objektivno donošenje odluka već na samom početku planiranja. Shodno razvojnim stadijima poslovno planiranje se može podijeliti na tri segmenta od kojeg je primarno strateško planiranje kao temeljna aktivnost poduzetnika, ima zadaću osigurati ciljeve koji su postavljeni, odnosno mora opravdati svrhu postojanja organizacije.
Strateško planiranje u doba krize je proces stvaranja i razvoja ciljanog plana poslovanja i prilagodne nastalim situacijama te čine ključne aktivnosti strateškog poduzetništva. Prema strateškom planu organizacija će se voditi u nastojanju ostvarivanja zadane vizije, misije i ciljeva i očuvanja poslovanja.
Zadaća strateškog planiranja je alociranje resursa i poduzimanje odgovarajućih koraka potrebnih za ostvarenje strateških ciljeva.