Priručnik za vođenje društvenih mreža, bloga i vlastitog weba

2. 11. 2020.

društvene mreže edukacija

Imaš genijalnu ideju koju želiš podijeliti s ljudima online, ali nemaš pojma odakle početi? U ovom tekstu upoznaj tehnike i alate koji će ti omogućiti uspješno pokretanje i vođenje društvenih mreža, bloga i vlastitog weba.

Bilo da želiš raditi online za sebe ili nekoga drugoga, trebat će ti isti set znanja i vještina da započneš vođenje društvenih mreža, bloga ili weba. Odlične su vijesti da se te vještine mogu lako naučiti čak i ako nemaš pojma odakle uopće započeti.

Što je potrebno za vođenje web stranica?

U današnje vrijeme kreiranje i vođenje web stranice toliko je pojednostavljeno da to može učiniti svatko, bez prethodnog znanja kodiranja. Za početak bit će ti potrebna domena, odnosno tvoje jedinstveno ime i adresa web stranice. Upravo zato što je domena tvoja jedinstvena adresa, ne smije već biti zauzeta.

Kad odabereš slobodnu domenu, zakupit ćeš ju na određeno vrijeme i pokrenuti račun za hosting kako bi sadržaj na tvojoj stranici bio dostupan svima. Oboje je nužno za pravilno funkcioniranje web stranice!

Nakon što su riješena ova prva dva tehnička koraka za vođenje web stranice, vrijeme je za kreativnost i dizajn. Najpoznatija platforma za izradu web stranice je WordPress preko koje je izrađeno oko 35 % web stranica na internetu. Postavljanje stranice preko WordPressa obično je vrlo jednostavno – odaberi temu i dizajn, prilagodi ih svom brendu, dodaj osnovne stranice (Početna, O nama, Kontakt, Blog, Shop…) te izbornik i sve je spremno za objavljivanje i prve posjetitelje!

Što je blog?

U prethodnom odlomku spomenuli smo blog kao jednu od osnovnih stranica tvog weba, no što je blog točno i zašto je uopće potreban?

Blog je mjesto na web stranici gdje ćeš objavljivati originalne i informativne tekstove povezane s tematikom tvog brenda. Na početku, kad je blog tek nastao, koristio se kao oblik osobnog dnevnika koji se dijelio online. S vremenom, blog je postao mjesto na kojem se mogu dijeliti znanje i informacije o različitim temama.

Danas je blog u poslovnom svijetu neizbježan jer je postao najbolji način kako povećati vidljivost na internetskim tražilicama te privući novu publiku na web stranicu. Bez bloga web stranica ostaje gotovo nevidljiva i propušta se odlična prilika za komunikaciju s ciljanom skupinom.

Kako napraviti blog?

Iako ti današnja tehnologija omogućuje da na blog stranicu dodaš mnoge stavke i widgete, većina blogova prati osnovnu strukturu elemenata. Standardni blog obično uključuje zaglavlje (header) na kojem su izbornik ili navigacijska traka, glavni dio sadržaja ispunjen najboljim ili zadnje objavljenim blogovima te podnožje (footer) s važnim linkovima poput društvenih mreža, kontakt stranice, politike privatnosti, uvjeta korištenja itd.

Blog stranicu potrebno je redovito nadopunjavati s novim tekstovima zato što češće objave relevantne ciljanoj skupini lakše i brže otkrivaju tvoju web stranicu novim posjetiteljima.

Blogovi su iznimno produktivan način povezivanja i komuniciranja s publikom. Slušaj koji izazovi muče tvoje pratitelje u svakodnevnom životu te im ponudi korisne informacije i odgovore na njihova pitanja putem svojih tekstova.

Nakon što su postavljeni temelji web stranice i objavljeni prvi tekstovi na blogu, vrijeme je za njihovo oglašavanje na društvenim mrežama. U Hrvatskoj su i dalje najpopularnije društvene mreže Facebook i Instagram stoga ti savjetujemo da svakako na njima pokreneš profile, ako već nisi.

Jednostavni trikovi za vođenje Facebook stranice

Iako većina ima privatni profil na Facebooku i čini se lakše samo nastaviti objavljivati na njemu, savjetujemo ti da svakako odmah pokreneš Facebook stranicu za svoj sadržaj. Facebook stranica nema ograničenja pratitelja, lakše ju je povezati s web stranicom, bolje prolazi na tražilicama te ima mogućnost pretraživanja sadržaja na njoj.

  • Koristi naslovnu (cover) fotografiju kao reklamni pano za one sadržaje ili proizvode na koje želiš uputiti svoje pratitelje. Naslovna fotografija je idealno mjesto na promociju koje mnogi često preskoče.
  • Objavljuj ponovno onaj sadržaj koji se pokazao uspješan u prošlosti. Konvencionalno razmišljanje te možda navodi da svaki put objavljuješ novi sadržaj na svojoj stranici, ali recikliranjem već uspješnog sadržaja možeš značajno uštedjeti na vremenu i energiji potrebnima za kreiranje. Uostalom, većina stranica je u konstantnom stanju rasta, stoga će mnoge objave novi pratitelji vidjeti prvi put iako su već bile objavljene.
  • Pričvrsti objavu koju želiš promovirati na vrh stranice. Tako će to biti prva objava koju će posjetitelji vidjeti bez obzira koliko sadržaja došlo nakon nje.
  • Komuniciraj sa svojim pratiteljima putem sesija Pitanja i odgovora. Aktivnost i komunikaciju voljet će podjednako i tvoji pratitelji i Facebook algoritam. Omogući pratiteljima da ti šalju pitanja pa održi live u kojem ćeš odgovoriti na njih ili snimi video s odgovorima.
  • Održi nagradni natječaj. Nagradni natječaj je savršena prilika za komunikaciju i zabavu s postojećim pratiteljima, ali i privlačenje novih koji će možda doći zbog nagrade, ali ostati zbog kvalitetnog sadržaja.

Trikovi za uspješan Instagram marketing

Instagram je trenutno najveća platforma za dijeljenje slika, ali i jedna od najpopularnijih društvenih mreža današnjice. Uz pravu strategiju i tvoj sadržaj može okupiti velik broj pratitelja i postati jedan od utjecajnih brendova na Instagramu.

  • Prebaci se odmah na poslovni profil. Prije nego uopće započneš s razmišljanjem o Instagram marketingu, prebaci svoj račun na poslovni kako bi se otvorio pristup analitici.
  • Aktivno prati analitiku svog profila. Kad naučiš karakteristike svoje publike poput godina, spola, mjesta stanovanja i vremena najveće aktivnosti, prilagodi im sadržaj koji objavljuješ kako bi se još više povećao njihov angažman na tvom profilu.
  • Surađuj s drugim profilima relevantnima za svoj brend. Pronađi profile koji imaju puno veću publiku koja bi mogla biti zainteresirana i za tvoj sadržaj te iskoristi priliku za suradnju i promociju svog brenda preko njih.
  • Osmisli interaktivni hashtag povezan sa svojim brendom. Pažljivo osmišljen hashtag koji možete koristiti ti i svi ostali na svojim objavama oblik je besplatnog Instagram marketinga koji vrlo brzo donosi rezultate. Svaki puta kad netko koristi navedeni hashtag predstavlja svojim pratiteljima direktnu poveznicu do tvog sadržaja.
  • Koristi Instagram priče (storyje). Za razliku od klasičnih objava, Instagram priče nalaze se na samom vrhu gdje će posjetitelji prvo pogledati. Aktivne su samo 24 sata zbog čega će ih pratitelji odmah htjeti pregledati te ne moraju biti toliko visoke kvalitete kao regularne objave.

Najbolje aplikacije za obradu slike za Instagram story

Budući da će većina pratitelja najčešće gledati tvoje Instagram priče, donosimo ti nekoliko aplikacija u kojima možeš brzo i jednostavno kreirati sočne zalogaje jedinstvenog sadržaja:

  • Canva
  • VSCO
  • Unfold
  • Adobe Spark
  • InShot
  • Over
  • PhotoGrid

Što čini dobar community management?

Community management ili skraćeno CM označava online komunikaciju s pratiteljima i fanovima koja nastaje nakon uspješnog postavljanja web stranice, bloga i sadržaja na društvenim mrežama.

Takva komunikacija treba biti dobro osmišljena i prilagođena jedinstvenom glasu brenda ili osobe koja stoji iza profila. U današnje vrijeme nije dovoljno samo objaviti informaciju i ugasiti društvene mreže, nego je potrebna konstantna dvosmjerna komunikacija s pratiteljima.

Zato dobar community manager neprestano prati što se događa na društvenim mrežama kako bi sadržaj ostao relevantan, aktivno sudjeluje na društvenim mrežama te animira svoje pratitelje i pokreće s njima aktivnu komunikaciju.

Osim toga, dobar community management označava i određeni oblik korisničke podrške online jer direktno komunicira i s nezadovoljnim korisnicima proizvoda i usluga čime štiti brend te održava zajednicu zadovoljnom.

Zaključak

Vođenje društvenih mreža, bloga i vlastite web stranice zahtjeva stjecanje određenih vještina i ulaganje dodatnog vremena dok se ne postave temelji. Jednom kad je web stranica završena, blog pokrenut i društvene mreže aktivne, dolazi vrijeme za redovito kreativno izražavanje i otvaranje dvosmjerne komunikacije sa zajednicom. Nadamo se da ćete uživati u svakom trenutku procesa, a posebno u kreiranju sadržaja i druženju sa svojim pratiteljima!