Struktura radionice:
- priprema za učenje nastavnih sadržaja primjenom "photoreading metode"
- čitanje izabranih tekstova iz udžbenika tehnikama brzog čitanja
- organiziranje bilježaka i izrađivanje "mentalne mape"
- ponavljanje naučenih sadržaja izlaganjem i demonstracijom mentalne mape
1. "Power learning" radionice
Proces učenja je često opterećen nedostatkom pažnje i umorom čitača pa zbog toga rezultati učenja i usvojeni sadržaji često u velikoj mjeri odstupaju od količine vremena i truda koji ulažemo u njega. Učenici nailaze na poteškoće kod čitanja dugih i zahtjevnih tekstova, primjećuju da im "misli lutaju" i da često nisu usredotočeni na sadržaj čitanja. Pritom opada motivacija koja je osnovni pokretač svake akcije pa tako čitanja, javlja se osjećaj dosade i pretjeranog zamora te nezadovoljstvo postignutim vlastitim rezultatima.
Vježbe relaksacije i fokusiranja primjenom glazbe umanjuju utjecaj stresa, i pripremaju učenika za aktivno učenje. Tehnike brzog čitanja i pisanje bilježaka ubrzavaju proces učenja, omogućavaju bolje percipiranje podataka iz teksta i aktivnije pamćenje istih te proces čitanja čine zanimljivim i fluentnim.
Čitanje nastavnog gradiva iz udžbenika često učenicima predstavlja napor jer ne znaju kako se pripremiti, kako voditi bilješke i organizirati svoje vrijeme. Na ovim radionicama učenici dobivaju detaljne upute kako pristupiti tekstu, što je važno uočavati i bilježiti tijekom učenja, te kako postići aktivnije i zanimljivije čitanje. Učenici tijekom radionica aktivno sudjeluju kreativno organizirajući svoje bilješke u mentalne mape i izlaganjem/prepričavanjem pročitanog teksta uz pomoć bilježaka.
- Na "Power learning" radionicama ćete usavršiti učinkovite metode i tehnike čitanja i pamćenja kojima ćete značajno povećati brzinu i kvalitetu učenja.
- Savladat ćete vještinu organiziranja i pamćenja podataka primjenom tehnike "Mind mapping" koji će vam omogućiti lagano i brzo prisjećanje usvojenih sadržaja.
Naučit ćete:
- aktivno čitati i usmjeravati pažnju tijekom čitanja i učenja
- optimalno iskoristiti vrijeme čitanja: uložiti manje vremena, a zapamtiti više sadržaja
- koristiti asocijacije i kreativnost u učenju čime učenje postaje zabavno.
Metode i tehnike rada:
- vježbanje koncentracije
- vježbe opuštanja i fokusiranja
- vježbe percepcije i usmjeravanja pažnje „photoreading“ metodom;
- tehnika "Mind mapping" za organizaciju podataka
Prednosti učenja na "power learning"radionicama
- učinkovitije i bolje pamćenje,
- optimalno korištenje vremena previđenog za učenje
- veća usredotočenost na sadržaje učenja
- bolje razumijevanje pročitanog teksta i povezivanje usvojenih znanja
- jačanje samopouzdanja i motivacije u radu