Google Analytics – kako identificirati ciljanu publiku?

30. 7. 2018.

Google Analytics

Bilo da se radi o malenoj tvrtki ili velikoj korporaciji, Google Analytics će pružiti ključne informacije o prometu na web stranici koje će kasnije pomoći precizno odrediti ciljanu publiku kojoj se potom možeš obratiti putem oglašavanja ili društvenih mreža.

Zamisli vlasnika mesnice koji vegetarijancu pokušava prodati svježu pošiljku svinjećih kotleta. Koliko uspješan u tome može biti? Ako i konačno uspije, koliko će vremena potrošiti da bi ostvario cilj?

Definitivno daleko više nego što mu je isplativo.

Istina je da se sve može prodati ako se pronađe pravi način, no zašto bismo gubili vrijeme na klijente koji uopće nisu zainteresirani za nas niti nas žele slušati?

Na sreću, razvojem društvenih mreža i digitalnog oglašavanja više ne moramo biti ćorave koke koje će ponekad nabosti zrno nego možemo točno i precizno identificirati publiku koja nas uopće želi poslušati.

Ako još niste – upoznajte Google Analytics

Najbolje od svega – Google Analyrics je besplatna i donekle jednostavna platforma – ako znaš što ti treba. Za korištenje potreban ti je samo Google račun koji većina već ima. Kad se prvi put otvori, zna biti zbunjujuće jer uistinu nudi pregršt informacija i analize podataka, no upravo zato ćemo u ovom članku izdvojiti samo ono što je potrebno za identifikaciju ciljane publike.

Prvi korak – nađi informacije o publici

Nakon što se ulogiraš u GA, s lijeve strane na popisu tabova pronađi tab PUBLIKA. Klikni na njega i dobit ćeš dugački popis podtabova – ova sekcija pruža ti informacije o godinama, lokaciji, spolu, interesima, internet preglednicima i mobilnim uređajima koje koristi tvoja publika. Također, ovdje možeš provjeriti odakle je publika stigla na tvoju stranicu te s koje društvene mreže dolazi najviše posjetitelja. No ne brini, proći ćemo sad s tobom najvažnije.

Google Analytics

1. Dob i spol posjetitelja

Da bi otkrili kojeg su spola i koliko su stari posjetitelji na tvojoj stranici, klikni na podtab Demografski podaci. Odmah ispod vidjet ćeš dodatan podtab Dob. Nakon što ga odabereš, gore desno odredi za koje razdoblje te informacije zanimaju i pričekaj da se podaci učitaju. Da bi se učitali podaci o spolu posjetitelja, samo s lijeve strane odmah ispod podtaba Dob klikni na Spol.

Zašto su ti ove informacije važne?

Zato što o njima ovisi na kojoj društvenoj mreži ćeš biti najaktivniji (svaka ima svoj tip publike) te na koji način ćeš se publici obraćati kako bi poruka bila ispravno shvaćena.

2. Informacije o lokaciji posjetitelja

Pristup informacijama o lokaciji posjetitelja pomoći će ti pri izradi online reklama kako bi ciljana skupina bila savršeno pogođena, štedeći ti vrijeme i novac kod plaćenih reklama.

Samo s lijeve strane odaberi podtab Geografska lokacija, zatim Lokacija te odmah gore iznad tablice zanima li te popis kontinenata, zemalja ili gradova odakle dolaze tvoji posjetitelji. Također, ne zaboravi namjestiti razdoblje za koje te zanimaju podaci, GA automatski prikazuje posljednjih tjedan dana.

3. S koje društvene mreže dolazi najviše posjetitelja?

Ovaj put izaći ćemo iz taba PUBLIKA i prebaciti se na lijevoj strani na tab AKVIZICIJA. Ovo je sekcija koja donosi informacije odakle dolazi promet na web stranicu. Da bi se učitalo koja društvena mreža donosi najviše prometa, klikni na podtab Sav promet i zatim Kanali. Namjesti željeno razdoblje i kad ti se otvori tablica, klikni u tablici na Social:

Google Analytics

Otvorit će se popis svih društvenih mreža koje su dovele posjetitelje, a ona koja je prva na popisu donijela je najviše prometa. Na ovaj način saznaješ povratnu informaciju koliko je učinkovita tvoja taktika na društvenim mrežama te koja od njih igra najveću ulogu u akumulaciji prometa na stranici što ti pomaže u razvoju daljnje strategije oglašavanja.

Zaključak

Ako se prvi put susrećeš s GA, savladavanje ove tri stavke bit će ti sasvim dovoljno za konkretizaciju strategije na društvenim mrežama te preciznije online oglašavanje. Ne zaboravi da je od dobre poruke puno važnije pogoditi publiku koja je poruku spremna poslušati jer precizno ciljanje štedi i vrijeme i novac.