Kad žena vrati moć – 3 karakteristike ženskog poduzetništva

7. 3. 2019.

žensko poduzetništvo

Iako je u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, svijet poslovanja i dalje uglavnom muški, udio žena osnivačica tvrtki posljednjih godina sve više raste. Žene su se počele aktivnije uključivati u poslovanje kad je ideja o tome prihvaćena u široj javnosti, no to ne znači da to tada nije bilo poduzetnica.

Tijekom čitave povijesti žene su nasljeđivale ili pokretale manje poslove, no ipak predugo vremena takve su žene bile u manjini, a do ostatka nije dopirala svijest da i one mogu učiniti nešto slično.

Razvojem društva ženska je ruka postala sve zastupljenija u poduzetništvu, a žene su sve svjesnije svojih sposobnosti i promjena koje mogu unijeti u svijet poslovanja. Žene u poduzetništvu i dalje se susreću s mnogim preprekama, ali imaju i određene prednosti koje im nitko ne može oduzeti:

  • ORGANIZACIJA

Iako se o ženama u kontekstu poduzetništva počelo sve više govoriti tek u moderno doba, njima je poduzetništvo zapravo oduvijek u krvi. Nije li svaka obitelj mala tvrtka u kojoj većinom žena brine o organizaciji vremena, sredstava i procesa? Od najranijeg doba žene su razvijale sposobnosti organizacije za opći boljitak onih za koje su brinule i samo je bilo pitanje vremena kad će to proširiti i na poslovni svijet.

Žene su uvijek spremnije na timski rad i puno im je važniji uspjeh neke ideje ili organizacije nego pobjeda vlastitog mišljenja. Upravo zato žena će se puno prije odlučiti za suvremena rješenja poput decentralizirane i fleksibilne organizacije, timskog rada te sudjelovanja zaposlenih u odlučivanju.

poslovna učinkovitost
  • EMPATIJA

Žene su emocionalno osjetljivije pa puno bolje razumiju ljude oko sebe – od kupaca i korisnika pa do zaposlenika i suradnika. Vode veću brigu za zaposlene, kvalitetu i međusobne odnose, više podupiru zaposlenike u njihovim ambicijama te nude fleksibilnije radno vrijeme, više mogućnosti za naknadu troškova i širokogrudnije su kad je u pitanju porodiljni dopust.

Upravo zbog svoje otvorenosti i komunikativnosti žene poduzetnice prevladavaju u uslužnim djelatnostima, a velike udjele imaju i u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne skrbi.

eduka centar
  • INTUICIJA

Intuicija je način donošenja odluka bez nužnog logičnog objašnjenja, nego više utemeljeno na osjećaju iznutra. Intuicija nam je prirodno urođena svima, no češće se govori o ženskoj intuiciji jer su žene otvorenije osjetiti i poslušati vlastite emocije. Muškom je mozgu nužno uspostaviti kontrolu i uzročno-posljedičnu vezu između varijabli kako bi donio samopouzdanu odluku, što je pristup koji većinom odgovara trenutnom poslovnom svijetu.

No žena u taj grubi matematički svijet unosi dašak magije svojom sposobnošću prepoznavanja svojih i tuđih emocija te djelovanja na osnovu predosjećaja. Intuicija je super moć u poslovanju koja je trenutno znatno dostupnija ženama, ali njezina snaga tek treba biti otkrivena.

Koliko su važne ove karakteristike za razvoj ženskog poduzetništva svjesna je i direktorica Edukacentra, Maja Šesnić. Kao majka 5 djece i vlasnica edukacijskog centra u dva najveća hrvatska grada, bez dobre organizacije mogla bi otpisati uspjeh na oba područja. U poduzetničke vode ušla je kao i većina žena s početka priče – preuzela je cijeli posao obiteljske tvrtke, ali svojom otvorenošću za neobične situacije koje donosi život i dobar timski rad dovela je priču na jednu novu razinu i postala primjer da se može.

Zato drage žene, u čast današnjeg dana osvijestite neprocjenjive sposobnosti koje su vam urođene i budite hrabre vratiti moć na svim životnim područjima. Sretan vam Dan žena želi EdukaTim!