Kako biti siguran je li moja poslovna ideja dobra?

3. 7. 2020.

Sljedeća četiri pitanja mogu vam pomoći otkriti nudi li vam nova poslovna ideja pravu konkurentsku prednost.

S oko 100 milijuna novih tvrtki koje se pokreću na globalnoj razini svake godine, šanse da se stvori potpuno jedinstvena poslovna ideja sve su manje i manje. Međutim, čak i ako imate sličan proizvod ili uslugu, i dalje možete ponuditi jedinstveno iskustvo koje vam daje prednost u odnosu na konkurente.

Današnji izazovi prisilili su velike i male tvrtke da se prilagode novim potrebama svojih kupaca. Tvrtke koje ne pokažu jasno svoju vrijednost ciljanoj skupini potrošača su osuđene na kratki rok trajanja. A u ekonomskom padu, smanjena potrošna snaga znači da bi poslovna ideja koja bi mogla funkcionirati prije godinu dana možda bila manje uspješna ili obrnuto.

Ova četiri pitanja mogu vam pomoći procijeniti imate li trajnu prednost i kako ju najbolje iskoristiti za postizanje konačne prednosti nad svojim konkurentima.

1. Rješavam li neki novi problem svojim potrošačima?

Kako se tržišna dinamika mijenja, želite se usredotočiti na to gdje se vode potrošačke potrebe. Jedna od prednosti pokretanja start up-a je ta što ste spretniji - možete se prilagoditi potrebama brže od velikih kompanija. Pokažite empatiju prema svojim potrošačima, razmislite na koji način biste im pomogli svojim proizvodom, te bi li vaš proizvod nedostajao vašim kupcima da nestane s tržišta.

2. Rješavam li postojeći problem na novi način?

Neke će tvrtke steći konkurentsku prednost rješavanjem postojećeg problema novim pristupom. Mnoge potrošačke probleme koji su se našli prije karantene i dalje je potrebno riješiti, ali način na koji očekuju da će to činiti možda se promijenio.

3. Imam li prednost pred konkurencijom?

To što imate rješenje ne znači da imate prednost u odnosu na konkurente. Morate biti u mogućnosti svoju ideju postaviti kao nikada prije viđenu i, što je najvažnije, izbjegavajte da drugi dupliciraju vaš model. To može značiti postati lider na tržištu dok svi ostali još uvijek smišljaju strategiju.

4. Donosim li nešto novo na tržište?

Vi - vaša mreža, osobno putovanje i pozadina - imate jedinstvenu vrijednost koja nedostaje drugim konkurentima. Ako trebate izvući ono što vam daje prednost, prvo se zapitajte: Zašto sam najbolja osoba koja je oživjela ovu ideju? Što me je pripremilo za ovaj trenutak? Poduzetnici koji pokrenu posao prije nego što u potpunosti priznaju svoju konkurentsku prednost, borit će se da steknu stvarni zamah. Započnite svoje putovanje određivanjem jedinstvene vrijednosti koju samo vi možete donijeti potrošačima.