Kako organizirati uspješnu nagradnu igru na društvenim mrežama?

18. 11. 2019.

digitalni marketing

Nagradne igre s razlogom su izvrsna marketinška aktivnost koju primjenjuje većina poslovnih profila na društvenim mrežama.

U ovom članku pročitajte kako organizirati nagradne igre koje će privući pozornost ne kršeći pravila i dovodeći se u opasnost od ukidanja profila.

Objavljivanje nagradnih igara s ciljem povećanja pratitelja, promocije proizvoda ili nagrađivanja vjernih kupaca postala je već uobičajena praksa poslovnih profila na društvenim mrežama.

Nažalost, većina i dalje ne postupa u skladu s pravilima društvenih mreža i zakonima Republike Hrvatske zato vam savjetujemo dobru pripremu kako biste izbjegli rigorozne kazne poput ukidanja profila i gubitka svog uloženog truda.

Nagradna igra ili nagradni natječaj?

Za početak, važno je naučiti razliku između nagradne igre i nagradnog natječaja (kviza) ako ih organizirate u Hrvatskoj jer je oboje definirano zakonom. Naime, nagradna igra sadržava element sreće što znači da se dobitnik odabire nasumičnim izvlačenjem, dok nagradni natječaj zahtjeva od sudionika vještinu i znanje na temelju kojeg će se odrediti pobjednik.

U slučaju organiziranja nagradne igre potrebno je dobiti odobrenje od nadležnog Ministarstva, uplatiti određeni postotak nagrade Crvenom križu, odnosno proći mukotrpan postupak propisan zakonom RH koji se za nagradne igre kakve viđamo na društvenim mrežama nikako ne isplati, pogotovo ne malim poduzetnicima.

Na drugu stranu, za organizaciju nagradnog natječaja nije potrebna prijava institucijama već su dovoljna jasno istaknuta pravila za odabir pobjednika. Pravila možete sastaviti i sami, objaviti ih na web stranici, bilješkama na Facebooku ili bilo kojem drugom mjestu gdje će biti vidljiva sudionicima. U tom smislu ono što vidimo većinom na društvenim mrežama su zapravo nagradni natječaji.

Uvjeti sudjelovanja koje Facebook ne voli

Iako su pravila promocija putem nagradnih natječaja jasno definirana na Facebooku, mnogi ih i dalje ignoriraju čime se dovode u opasnost od trajnog gašenje poslovnih stranica. Naime, na Facebooku često možete vidjeti upute da se objava nagradnog natječaja podijeli na profilu, profilu prijatelja ili da se netko na nju označi kao uvjet sudjelovanja što je prema pravilima izričito zabranjeno. Komentari i lajkovi su i dalje dopušteni stoga pripazite kako ćete formulirati svoje uvjete za osvajanje nagrade.

Ideje za nagradni natječaj

Sad kad smo utvrdili birokratsku stranu nagrađivanja na društvenim mrežama, vrijeme je da se dotaknemo i kreativne. Metoda „lajkaj i komentiraj“ možda jest trenutno najčešća i najjednostavnija, no ona dugoročno privlači „lovce na nagrade“ dok odbija pratitelje koje uistinu zanima vaš sadržaj.

Da biste se istaknuli u poplavi sličnih objava, posegnite za nekom od sljedećih ideja:

1. Foto natječaj

Uvjet za sudjelovanje su fotografije od kojih onda možete birati najbolje, najlajkanije, najkreativnije ili po kojim god kriterijima određenim prije objave natječaja.

2. Natječaj za najbolji naslov

Objavite sliku i neka vaši pratitelji puste mašti na volju kako bi smislili najbolji naslov. Možda je na pomolu i novi slogan!

3. Glasanje

Glasanje je odlična metoda da angažirate svoje pratitelje tako što će birati između različitih opcija.

4. Tematski natječaji

Iskoristite vrijeme blagdana i popularnih praznika kako biste povećali slavljenički duh koji je ionako već prisutan kod pratitelja, angažman zajamčen!

5. Priče o važnim životnim trenucima

Bilo da se radi o diplomi, zarukama, vjenčanju ili povratku u školu, svi vole podijeliti važne trenutke iz svog života.

6. Natječaji za kreativne pratitelje

Dopustite svojoj publici da izraze svoju kreativnost – birajte najbolju pjesmu, ples, crtež ili kratku priču.

7. Natječaj na najbolji selfie

Prema istraživanjima, na Instagramu se objavi 1000 selfija svakih 10 sekundi. Koliko će ih tek biti ako dobiju mogućnost nagrade za tu fotografiju?

8. Kviz 

Postavite pitanja iz općeg znanja povezana s vašim brandom i gledajte kako pljušte odgovori pratitelja!

9. Natječaj na najboljeg fana

Idealan natječaj za nagrađivanje vjernih pratitelja i dodatnu analizu svoje ciljane publike.

10. Popunite prazninu

Odaberite izjavu povezanu sa svojim brandom ili određenim proizvodom i ostavite rečenicu nedovršenom. Pripremite se na duhovite i kreativne odgovore!

Zaključak

Da biste organizirali uspješnu nagradnu igru (odnosno natječaj!) na društvenim mrežama, pomno isplanirajte svaki korak i budite spremni i prije samog početka. Objavite jasna pravila i pratite reakcije nakon što natječaj krene, a posebnu pozornost obratite na lažne profile i lovce na nagrade. Budite kreativni, igrajte se i sretno!