Kako ostaviti dobar dojam na njemačke poslovne partnere i zapečatiti dobar posao?

24. 5. 2018.

tečaj njemačkog jezika

Svi znamo da za poslovni uspjeh nisu dovoljne samo tehničke kvalifikacije za određeni posao, pogotovo radi li se o nekoj višoj, menadžerskoj poziciji u tvrtki kojoj radite, a još više ako ste samostalni poduzetnik i sami gradite svoj put.

U današnje doba se stalno govori o takozvanim „soft skills“, odnosno vještinama koje ne spadaju u samu struku, već o onim neopipljivim vještinama koje na kraju poslovnog dana često doprinose konačnom rezultatu, odnosno hoće li poslovni sastanak završiti dobro po vas.

Ove vještine obično uključuju empatiju, simpatiju, moć prepoznavanja pogodnog trenutka kada biti progresivniji, a kada se povući… kako uspješno „dotjerati vodu na svoj mlin“, rekle bi starije generacije.

Dobra je vijest da su ove vještine česta tema raznih seminara iz područja komunikacija pa ako vam možda i nisu prirođene, moguće ih je dodatno izbrusiti, izvući na površinu i istaknuti na najbolji mogući način.

I tada ste spremni za osvajanje nekih novih poslovnih teritorija – sve je tu: stručnost, preciznost, volja, ispeglane „soft skills“, znanje jezika… i čini se da je uspjeh garantiran, no ipak! Nikako ne zaboravite još jednu stvar koja je od vitalne važnosti za uspjeh vašeg poslovnog pothvata – poslovni bonton.

Već i juniori znaju da su Nijemci potpuno drugačija kultura od naše i da sad ne nabrajamo u čemu se sve to mi razlikujemo, ovdje ćemo kratko i slatko (ili u njemačkom stilu, brzo i efikasno) navesti nekoliko stavki na koje trebate pripaziti kada krećete u poslovne pregovore s Nijemcima.

1. Kad ulazite u prostor gdje se održava poslovni sastanak, pozdravite sve prisutne (nemojte se samo ušuljati, s dobrom namjerom da ne ometate), a ako ste već u dvorani za sastanke, a neki od sudionika uđe kasnije, pristojno je da ustanete u znak pozdrava.

2. Nijemci ne vole eksperimentirati s poslovnom odjećom – igrajte na sigurno i ni ne pokušavajte se razmetati preskupim odijelima i prenapadnim detaljima i to vrijedi i za žene i za muškarce. Držite se tamnosive, tamnoplave ili tamnosmeđe boje, a odijelo neka bude temelj svega (za žene tzv. kostim sa suknjom ili hlačama), a osobni „touch“ si možete dozvoliti eventualno bojom košulje (ne pretjerujte ni tu – nježne nijanse pastelnih boja ili boja košulje za nekoliko tonova svjetlija od boje odijela). Žene će najbolje odigrati s diskretnom šminkom, nakitom i potpeticama ne višim od 6 cm, u tamnijim bojama.

3. Kod samog poslovnog pregovaranja budite vrlo precizni i jasno orijentirani na cilj. Ako ste dobili sat vremena za sastanak, Nijemci to zaista i misle, stoga ne očekujte da će vam pokloniti još sat vremena, zato izbjegavajte duge uvode i nepotrebno ćaskanje – odmah krenite na stvar. Svaki dogovor je vrlo detaljan i precizan te uglavnom obvezujući. Zbog toga Nijemci vrlo rijetko naknadno pregovaraju. Ono što ste dogovorili i stavili u ugovor, možete očekivati da će se toga i držati i u većini slučajeva neće dodavati nove stavke ugovora.

4. Sasvim suprotno od Hrvata, Nijemci nemaju običaj svoje poslovne partnere nuditi kavom, čajem ili sokovima tijekom sastanaka, a poslovni ručkovi se puno rjeđe dogovaraju nego u Hrvatskoj. Oni obično poslovnim ručkom žele proslaviti zaključivanje i potpisivanje nekog ugovora ili sklapanje suradnje s novim partnerima, a atmosfera je otprilike kao na sastanku, samo malo opuštenija te je networking je primarna svrha ovih prilika. Ako ste pozvani na ručak, očekujte da će platiti za vas, a ako očekuju da se račun podijeli, to će vam sasvim otvoreno reći. U tom slučaju treba računati i na dodatnih 10% napojnice.I u neformalnoj atmosferi kao što je ručak, izbjegavajte privatne teme, osim ako zbilja procijenite da ste s nekim baš dobro „kliknuli“ i da prilike to dozvoljavaju.

 

Ipak, na kraju balade, nisu Nijemci baš takve poslovne babaroge!