2. 3. 2021.
Bez obzira na dugogodišnje iskustvo u svijetu društvenih mreža i digitalnog marketinga supermame Sonja i Martina odlučile su se za EdukaCentar kako bi stekle nova znanja i vještine.
Martina Friganović i Sonja Švajhler uspješne su hrvatske poduzetnice, majke i dugogodišnje prijateljice. Zajedničkim snagama i s velikim entuzijazmom prije šest godina osnovale su, u to vrijeme blog, a danas utjecajni portal Supermame. Mjesto je to na kojem brojne majke nalaze korisne informacije, edukativne članke, ali i zajednicu gdje se osjećaju prihvaćeno sa svim životnim situacijama koje prolaze.
Nakon godina rada na izgradnji i održavanju portala, ove dvije supermame odlučile su obratiti se EdukaCentru kako bi savladale nova znanja i vještine te tako svojim čitateljicama pružile još bolju uslugu.
Sa Sonjom i Martinom vodili smo zanimljiv razgovor u kojem smo se dotakli brojnih aktualnih tema, od majčinstva u digitalnom svijetu, do mogućnosti isticanja u masi raznovrsnih sadržaja kojima danas obiluje internet. Razgovarali smo i o važnosti stalne edukacije za biznis, čak i kada je dobro razvijen kao što je to slučaj kod ovih poduzetnica.
A sve je krenulo od Instagrama preko kojega su se Martina i Sonja i upoznale. Nisu ni sanjale tada da će im hobi u kojem su tada bezbrižno uživale dovesti do posla od kojeg će jednog dana živjeti i da će stvoriti respektabilan portal koji među ciljanom skupinom posljednjih godina niže same uspjehe.
„Tako je to krenulo, čisto kao jedan hobi i poslije toga se počelo jako brzo razvijati, blog je bio sve više čitan i okupile smo zaista jednu veliku zajednicu mama. Počeli su nam se javljati partneri i klijenti za suradnje i tada smo odlučile prijeći na formu portala. Otvorile smo paušalni obrt i pokrenule posao“, objašnjava Martina.
U EdukaCentru su Sonja i Martina pohađale tečajeve iz SEO (optimizacija web stranice) i digitalnog marketinga te prezentacije na društvenim mrežama. Zanimalo nas je otkud to da su se poduzetnice koje imaju dugogodišnje iskustvo u svijetu društvenih mreža i digitalnog poslovanja odlučile na dodatne edukacije.
Sonja kaže da je jednostavno došao jedan trenutak kad su shvatile da dalje ne mogu, ali i ne trebaju same:
„Mislim da smo dosegle razinu do koje smo mogle same svojim iskustvom i voljom i sada je došlo vrijeme kada moramo usvojiti neke nove vještine za koje smo smatrale da nam može pružiti EdukaCentar kroz svoje seminare i svakako nam je to jako koristilo. To su ipak neke stvari koje se iz dana u dan mijenjaju, a pored posla koji mi svakodnevno radimo je zbilja teško pratiti i što je još novo u digitalnom svijetu. To se iz dana u dan treba učiti. Trebale smo nekoga da nas poduči svemu tome što je novo“, kaže Sonja.
Osim što se svijet društvenih mreža mijenja iz dana i dan, zahtjevan je to posao koji mnogi olako shvaćaju, dodaje Martina:
„Instagram nije samo staviti objavu i platiti oglas, nego puno više od toga. Budući da mi same sve radimo, nemamo vremena istraživati sve. Zbog toga nam je stvarno trebao netko iskusan da nam kaže na što se trebamo više koncentrirati. Tako da svima savjetujem da ulažu u tečajeve, to je neizostavan dio svakog novog biznisa, apsolutno. Nekad mislimo da možemo sve sami, no to je nekad gubljenje vremena jer, iako postoji mnogo tutoriala i videa, ne znamo uvijek što točno trebamo, vrlo lako se u svemu tome izgubiti. Mislim da ipak za neke stvari treba tražiti pomoć ljudi koji su stručni u tim područjima“, ističe Martina.
Na internetu je danas mnoštvo sadržaja za svakoga. To je dobra stvar, no činjenica je da se zbog toga posljednjih godina sve teže istaknuti i doći do publike, iako za to postoje brojni kanali.
„Ono što je bila naša prednost je što smo bile prve. U opisu našeg portala stoji da progovaramo o majčinstvu bez cenzure. Znači bez uljepšavanja, totalno iskreno. Ne skrivamo ono što se zaista događa jer svakoj majci, od postporođajne depresije do problema u braku itd. Mogu reći da smo prve bile među mamama blogericama tada i velika je razlika u odnosu na danas, kada imamo zaista jako puno sadržaja. Danas se ta scena u Hrvatskoj dosta razvila i doista se teže istaknuti. Mi se trudimo prvenstveno sadržajem što mislim da je najvažnije, a onda naravno, postoje i te neke tehničke stvari, kao što je marketing, kao što je oglašavanje na društvenim mrežama itd. objašnjava Martina.
Za uspjeh u bilo kojem poslu također je važno i stalno učenje, dodaje Sonja:
„Kada netko radi na sebi, to se vidi. Po mom mišljenju edukacije su jako važne, pogotovo s aspekta portala ili bloga. SEO je vrlo teško naučiti sam. Realno, ja neko vrijeme nisam znala ni što je SEO. Tako da su edukacije važne ako želite od toga napraviti posao kojim ćete plaćati račune i od kojega ćete možda jednog dana zaraditi i svoju mirovinu. Tu mislim da su izuzetno važne edukacije jer u konačnici nemoguće je pratiti sve što je novo na tržištu.“
Martina i Sonja odlučile su se za online edukaciju, prvenstveno zbog toga što im je poslovanje preko interneta toliko postalo prirodno i normalno da sve ostalo smatraju gubitkom vremena, koje kao mlade majke i poduzetnice, i nemaju previše. Online edukacija ima i drugih prednosti, među kojima Martina izdvaja sljedeće:
„Nama je prvenstveno bilo teško zbog cijele ove situacije s korona virusom, postojao je strah od toga da idemo na tečaj. S druge strane, ovo je super jer su obično tečajevi koji nisu online u neko određeno vrijeme, što je recimo mamama jako teško, tako da je meni ovo idealno jer mi smo se dogovorile točno za dan, za sat s predavačem i točno kad nam odgovara, tako da je online učenje idealno za mame koje nemaju vremena. Također, ja dosta stvari radim online tako da nema veze jesmo li u učionici ili preko kompjutora, , to je sad sve preko Zoom aplikacije odlično tako da , mogu se i dijeliti ekrani tako da nema nikakve razlike“, ističe Martina Friganović.
O edukaciji u EdukaCentru Martina kaže:
„Predavači su zaista profesionalni i stvarno se se trude. Nama su otvorili oči, skoncentrirali su se na ono što nama ide možda malo slabije i stvarno smo oduševljene jer su prepoznali ono što nama zaista treba i čak su nam na raspolaganju i izvan tečaja putem maila, ako naiđemo na nekakve probleme. Baš smo jako, jako zadovoljne, pomogli su nam da vidimo gdje smo griješile, gdje bismo mogle biti bolje i zahvaljujući njima počele smo sve naučeno implementirati i već vidimo odlične rezultate.“
Sonja dodaje: „SEO nam je puno pomogao i to je nešto na čemu ćemo morati još puno raditi i vjerojatno još edukacija uzeti jer je taj posao jako opsežan, a mora dobro funkcionirati da bi posao napredovao, pogotovo ovaj naš digitalni. Otkrile smo važnost nekih detalja kojih smo mi možda i bile svjesne, ali nismo znale koliko su važni za napredovanje. Tijekom edukacije počele smo primjenjivati znanja i vještine koje smo savladale, što je već polučilo i neke rezultate.“
Sonja i Martina planiraju nastaviti s učenjem jer, kako kažu, predavači u EdukaCentru otvorili su im jedan potpuno novi svijet u kojem vide mogućnosti za napredak. Zahvaljujući seminarima dobile su i neke nove ideje za posao. Nadamo se da će se i čitateljicama portala Supermame svidjeti sve promjene koje osnivačice planiraju uvesti nakon edukacija koje su pohađale.
Foto: Pepper Atelier