U vrijeme krize važno je imati uspješnu taktiku vođenja poslovanja

30. 3. 2020.

Situacija u kojoj nam se preko noći preokrenuo život, a posao i dalje zahtijeva ispunjavanje ciljeva, profit, pametna ulaganja, pozitivne rezultate, a sve to radom od kuće. Postavlja se pitanje kako u vrijeme krize uspješno voditi svoje podređene i članove tima, te uspješno prebroditi tu istu krizu.

Direktori i voditelji, pogotovo oni koji su na toj poziciji tek neki kraći period, često se osjećaju kao da na ramenima nose svu težinu ovog svijeta. Harvard Business Review izvijestio je da će 50 posto rukovoditelja otići unutar prvih 18 mjeseci od preuzimanja ove funkcije zbog osjećaja usamljenosti ili prevelike odgovornosti za probleme za koje smatraju da su izvan njihove moći. Zamislite sada pritisak kada se usred ovog procesa prilagodbe i psihičkog stanja osoba na vodećim pozicijama - dogodi karantena!

Situacija u kojoj nam se preko noći preokrenuo život, a posao i dalje zahtijeva ispunjavanje ciljeva, profit, pametna ulaganja, pozitivne rezultate, a sve to radom od kuće. Postavlja se pitanje kako u vrijeme krize uspješno voditi svoje podređene i članove tima, te uspješno prebroditi tu istu krizu.

Iako je ovo izazovna i dosad neviđena situacija, uvijek postoji prilika za učenje! Donosimo 6 savjeta kako u tome uspjeti, ili barem znati da ste dali sve od sebe pokušavajući.

 1.      Niste prvi i jedini

Jedna od prvih lekcija koje treba savladati jest to da nitko od nas nije prvi puta u teškoj situaciji. Možda je karantena prouzrokovana COVID-19 virusom presedan, ali teških i izazovnih situacija bilo je mnogo gledajući u povijest, te je isto tako bilo mnogo onih na čijim greškama ili uspjesima možete naučiti kako uspješno voditi svoje organizacije, poduzeća, velike i manje timove.

 2.      Važno je prilagoditi se situaciji

Rukovoditelji koji prihvaćaju neizvjesnost u idealnoj su poziciji za pokretanje novih ideja i isprobavanje novih pristupa i ponašanja, te moraju biti spremni na promjene koje se ovih dana događaju preko noći, a da bi to bili u mogućnosti moraju imati povjerenje svojih podređenih, te ih voditi kroz promjene transparentno, u stabilnom okruženju koje su stvorili.

 3.      Budite čovjek

U vremenima poput ovih najvažnije od svega je pokazati da si čovjek. Većina nas osjeća neizvjesnost, stres, paniku, zabrinutost oko toga što bi se moglo dogoditi i kako će ova situacija utjecati na naše živote, ekonomiju, društvo… Ta tjeskoba izaziva drhtavice kod kuće, s kolegama, u komunikaciji s klijentima i onima koje vodite, stoga je sasvim u redu priznati da ste i vi zabrinuti. Vođenje empatijom i humanošću u trenutnom okruženju je neophodno.

 4.      Brinite o sebi!

Ne mislimo na kadu punu mjehurića, masažu i provođenje sati u čitanju knjiga za opuštanje. Govorimo o važnosti rasporeda i postavljanja granica. Rutina nam se svima promijenila i radom od doma zasigurno nećete poštivati neke granice i radno vrijeme kao što ste to radili odlazeći na posao, zato je važno organizirati si radni tjedan tako da ne radite više nego inače, već kvalitetnije, da uzimate pauze kada vam trebaju i da poštujete vrijeme van radnog vremena.

 5.      Komunicirajte više i bolje

Rukovoditelji moraju stvoriti drugačiju vrstu operativnog sustava kako bi komunicirali unutar i izvan organizacije. U trenutku kada mnogi od nas rade virtualno, redovna komunikacija s timom je apsolutno nužna. Tim mora znati da ste ovdje za njih, da ste na raspolaganju, da ste voljni saslušati i pomoći im sa svim resursima koji su vama na raspolaganju.

 6.      Stvorite virtualnu zajednicu

Koji su načini na koje možete virtualno stvoriti kulturu zaposlenika kakva je i na radnom mjestu? Iskoristite tehnologiju najbolje što možete! Možda ne možete uključiti cijelo poduzeće odjednom, ali raspodijelite vrijeme na manje grupe ljudi i barem jednom tjedno pozovite nekoga na 'pauzu za kavu', na 'pivu nakon posla' ili 'zajednički ručak'. Stvaranje zajednice kada smo trenutno geografski toliko udaljeni nužno je kako biste očuvali socijalnu kulturu poduzeća.

Dobro vodstvo traži se sada više nego ikad prije. Vaši zaposlenici i cijelo društvo računaju na vas da ćete ih voditi kroz trenutnu i svaku sljedeću krizu. Ako parafraziramo najpoznatije riječi Winstona Churchilla: „Držimo se svojih dužnosti kako bi voditelji budućnosti mogli reći: "Ovo je bio njihov najljepši sat."