Facebook oglašavanje za početnike: Kako odabrati najbolju kampanju za svoj cilj?

9. 10. 2019.

OK, zaključili ste da Facebook oglašavanje definitivno donosi rezultate dok kupujete već treću stvar ovog mjeseca preko svog profila.

Vrijeme je da se „magija“ digitalnog marketinga primijeni i na vaš posao – ali odakle uopće krenuti?

Nakon što ste Facebook oglašavanje odlučili uključiti u svoj marketinški plan, puni entuzijazma otvorit ćete Facebook Ads Manager, započeti kreiranje kampanje i vjerojatno se već na prvom koraku početi češkati po glavi.

Naime, Facebook kampanje razbija na kategorije, ovisno o tome što želite da ciljana publika napravi nakon što vidi vaš oglas. Ponudit će vam se mogućnost odabira između 11 vrsta kampanja s obzirom na vaš krajnji cilj i svaki sljedeći korak u kreiranju oglasa ovisit će o ovom prvom kliku. Facebook oglašavanje na ovaj način donijet će vam bolje rezultate, ali prvo uzmite malo vremena i proučite što svaki cilj znači.

Da ne biste odmah digli ruke i vratili se starom dobrom boostanju objave, pripremili smo vam kratak pregled što svaka vrsta kampanje donosi.

1. Brand awareness (Prepoznavanje robne marke)

Ovaj cilj odabrat ćete ako želite „samo biti viđeni“.  To znači da ne želite potaknuti krajnjeg korisnika na neku određenu akciju, nego samo privući njegovu pozornost. Brand awareness kampanje koriste velike tvrtke kojima cilj nije direktna prodaja ili prikupljanje podataka nego žele ostati prisutni u (pod)svijesti korisnika (npr. McDonald's, Starbucks, Amazon).

2. Reach (Doseg)

Reach kampanja omogućuje da vašu reklamu vidi maksimalan moguć broj ljudi, naravno, unutar ograničenja ciljane publike i budžeta. Ovaj cilj možete koristiti ako imate vrlo malu ciljanu publiku i želite ih što više obuhvatiti svojim oglasom.

3. Traffic (Promet)

Ako vam je cilj odvesti potencijalnog potrošača izvan Facebooka (npr. na web stranicu da pročita novu objavu na blogu), ovo je kampanja za vas. Facebook će vam pomoći pronaći ljude koji će vjerojatno kliknuti na vaš link i njima prikazati reklamu.

4. Engagement (Angažman)

Koristite ovu vrstu kampanja ako želite da ciljana publika reagira na vašu reklamu. Pod reakcijom mislimo na lajkove, komentare i dijeljenje reklame na svojim profilima, grupama itd. Ovu vrstu kampanja možete koristiti i kad želite povećati broj pratitelja na svojoj Facebook stranici ili dobiti više odgovora na event, ali to ćete morati posebno naglasiti kao cilj.

5. App installs (Instaliranje aplikacije)

Kako samo ime govori, ova kampanja koristit će vam ako želite ciljanu publiku poslati do mjesta gdje mogu skinuti vašu aplikaciju.

6. Video views (Prikazi videozapisa)

Ova vrsta kampanje savršena je za situaciju kad promovirate određeni video, ali ne trebaju vam klikovi na link niti neke druge posebne (re)akcije publike. Na ovaj način moguće je i prikupiti publiku koja je pogledala video te ih ponovno ciljati s nekom drugom kampanjom.

7. Lead generation (Generiranje potencijalnih klijenata)

Ponekad su klijenti neskloni napuštati Facebook kako bi odradili neku akciju – ostavili svoju e-mail adresu za newsletter, skinuli e-knjigu, upisali se u klub posebnih pogodnosti koji nudite itd. U tom slučaju možete koristiti ovu kampanju pomoću koje ciljana publika svoje podatke upisuje u obrazac bez napuštanja Facebooka, a on će čak automatski ispuniti podatke koji su mu dostupni, npr. ime i prezime te e-mail adresa.

8. Messages (Poruke)

Cilj ove kampanje je potaknuti ljude da vam se javljaju putem poruka na Facebooku, što mogu učiniti preko linka na reklami koji će ih direktno voditi do poruka. Ova se kampanja se isplati dugoročno jer ćete se putem Messengera moći javljati svima koji su se javili vama i to pomoću samo jednog klika.

9. Conversions (Konverzije)

Ovu kampanju koristite kada želite da ciljana publika učini specifičnu akciju poput pretplate na newsletter, kupnje proizvoda, registracije u klub itd, odnosno da se ciljana publika pretvori u potrošača. Imajte na umu da Facebook treba MINIMALNO 15-25 konverzija tjedno da bi mogao prikupiti dovoljno podataka za pravilno ciljanje publike. U slučaju procjene da ne možete ostvariti toliko, za konkretne akcije onda bolje odaberite Traffic (Promet) kampanju.

10. Catalog sales

Catalog sales kampanja idealan je izbor ako imate e-commerce trgovinu i želite promovirati određene proizvode iz kataloga. Ova kampanja polučit će najbolje rezultate s publikom koja je već pokazala određeni interes prema vašim proizvodima – recimo ostavili su vam svoju e-mail adresu ili pogledali promotivni video u nekim od prethodnih kampanja.

11. Store traffic (Promet u trgovini)

Promet u trgovini kao cilj oglašavanje označava privlačenje potencijalnih kupaca u fizičke trgovine ako se nalaze u njihovoj blizini. Ne zaboravite namjestiti svoju lokaciju poslovanja kako biste mogli koristiti ovu kampanju bez poteškoća!

I na kraju...

Nakon odabira vrste kampanje ovisno o cilju koji želite postići, Facebook će ciljati najidealnije korisnike za pojedinu vrstu reklame. To znači da će ih prikazivati ciljanoj skupini na osnovi njihovog dosadašnjeg ponašanja, odnosno izbjeći ćete gubljenje vremena i budžeta na slijepo prikazivanje svakom korisniku. Zato je odabir ispravnog cilja toliko važan – svi parametri kasnije ovise o njemu, a u konačnici i uspješnost same kampanje.