SEO optimizacija – kako (po)ostati prvi odgovor na pitanje u tražilici?

11. 2. 2021.

SEO optimizacija

Na vrhuncu globalne konkurencije za uspješne rezultate digitalnog marketinga nije dovoljno samo biti prisutan na internetu. Danas to znači stvaranje i održavanje kvalitetnog dvosmjernog odnosa s korisnicima. U sljedećem članku saznaj kako ti u tome može pomoći SEO optimizacija.

Kad u današnje vrijeme zamišljaš osobu koja ima neki izazov, što misliš, gdje će ona započeti svoju potragu za rješenjem? Većina, u što se ubraja i tvoja publika, odgovore na svoja pitanja i probleme prvo će potražiti na Googleu. Sigurni smo da se i sama svakodnevno nađeš u situaciji traženja rješenja na Googleu pa vrlo dobro znaš da se druga stranica rezultata pretrage rijetko kad i otvara. Upravo zato je od presudne važnosti osigurati svoju poziciju na prvoj stranici, i to što bliže vrhu. Jedan od sigurnijih (i jeftinijih) puteva do toga je kvalitetno provedena SEO optimizacija web-stranice.

Što je SEO?

SEO značenje u doslovnom prijevodu bilo bi optimizacija web pretraživača, nastalo od engleske inačice Search Engine Optimization. Jednostavnije rečeno, SEO se odnosi na skup tehnika koje možeš primijeniti na svojoj web-stranici kako bi se ona pojavila na vrhu rezultata pretraživanja.

To znači da postoje provjerene tehnike i načini kako se može provesti optimizacija weba koja će potencijalne kupce i klijente preko Googlea dovesti direktno k tebi. Google roboti svakodnevno provjeravaju više od 300 faktora na web-stranicama te na osnovu njih određuju koliko visoko će rangirati tvoju, odnosno koliko se odgovori na tvojoj web-stranici poklapaju s pitanjem osobe koja ga upisuje u tražilicu. 

Sad kad si naučila osnovne definicije vezane uz SEO optimizaciju, vrati se na tren viziji osobe iz tvoje ciljane skupine koja u tražilicu upisuje problem koji želi riješiti. Da bi joj ponudila rješenje korisno i za tebe i za nju, potrebno je poznavati njene navike, ponašanje i potencijalne izazove kako bi se mogla naći na pravom mjestu u pravo vrijeme. To znači poput prometnog policajca na raskrižju usmjeravati poželjan Google promet do svoje web-stranice, a nepoželjan poslati u drugom smjeru. Palica kojom pritom policajac maše bit će ključne riječi, tvoje najjače oružje za SEO optimizaciju.

3 koraka kojima ključne riječi vode pretraživanje do tebe

Ključne riječi su riječi ili fraze koje će potencijalni korisnik unijeti u Google, a tražilica će ga zatim usmjeriti na tvoju web-stranicu, naravno, ako je ona optimizirana za njih. To možeš napraviti na sljedeći način:

  1. Upoznaj i istraži svoju ciljanu publiku. Uzalud je sve teorijsko znanje o SEO optimizaciji ako ne znaš što će najvjerojatnije tvoja ciljana publika uopće tražiti na Googleu. Ispiši sve ključne riječi, fraze i kombinacije koje bi ta osoba mogla upisati u tražilicu.
  2. Istraži ključne riječi. To je najjednostavnije tako da ih upišeš u Google, ali svakako provjeri rezultate i na ostalim web tražilicama. Osim toga, postoje i mnogi besplatni alati koji ti u tome mogu pomoći poput Google Keyword Plannera, Google Trendsa ili Keyword Toola. Za odabir najboljih ključnih riječi obrati pozornost na njihove tri najvažnije karakteristike: mjesečni broj pretraživanja, konkurentnost i cijenu po kliku (u slučaju pokretanja plaćenih oglasa).
  3. Objavljuj kvalitetan i koristan sadržaj na web-stranici koji je kreiran oko ključnih riječi. SEO optimizacija zahtjeva da ključne riječi budu postavljene na određena mjesta kako bi se poboljšali rezultati – npr. u naslov teksta, u podnaslove, na više mjesta u tekstu koristeći različite oblike (padeže, rodove, jedninu, množinu…), u ime web mjesta (title tag) itd. Pri izradi sadržaja fokusiraj se na to da on govori o onome što je obećano u naslovu te da bude razumljiv i lak za čitanje.

Pri odabiru ključnih riječi uvijek se vodi time da ti je cilj dovesti specifičnog korisnika na svoju stranicu. Ako neka ključna riječ ima veći broj pretraživanja, to nije uvijek nužno i bolje za tebe. Npr. ako vodiš blog s veganskim receptima, bolje je odabrati dužu i konkretniju frazu poput veganski kolači bez šećera ili veganski recepti za kolače nego općenite fraze poput recepti, kolači itd.

Detaljno i kvalitetno istraživanje ključnih riječi provedeno prije SEO optimizacije značajno će povećati tvoje šanse za uspjeh te smanjiti gubljenje vremena i energije na ispravljanje pogrešaka stoga ti savjetujemo da svakako tome pristupiš promišljeno.

Olakšava li analiza konkurencije SEO optimizaciju?

Bez obzira na područje rada ili veličinu tvrtke kojom upravljaš, svjesnost o aktivnostima konkurencije nužna je za razvoj učinkovite strategije digitalnog marketinga. Gore smo spomenuli da je konkurentnost ključnih riječi jedna od tri najvažnije karakteristike prilikom njihovog odabira, stoga su analiza tržišta i promišljen strateški plan nužni i za uspješnu SEO optimizaciju.

No, kad se radi o SEO optimizaciji, ponekad je teško odrediti gdje točno započeti i lako se izgubiti u mnogim aktivnostima i istraživanjima koji neće donijeti potrebne rezultate. Zato ti predlažemo da strateškom planu za SEO optimizaciju pristupiš na jednostavan način koristeći principe SWOT analize.

23 pitanja kojima se SWOT analiza može primijeniti na SEO optimizaciju

SWOT analiza mnogo je puta dokazana metodologija planiranja marketinga koja se vrlo lako može primijeniti i na digitalni marketing i SEO optimizaciju. Tom vrstom analize razmatraju se sadašnje i buduće snage (strengths), slabosti (weakness), prilike (opportunities) i prijetnje (threats). Pri tome snage i slabosti dolaze iznutra, a prilike i prijetnje izvana.

Za brzu primjenu SWOT analize na SEO optimizaciju svoje web-stranice, potraži odgovore na neka od sljedećih pitanja:

Snage

  1. Koje ključne riječi trenutno donose dobre rezultate (stavljaju te visoko na tražilicama)?
  2. Koji je sadržaj trenutno visoko rangiran?
  3. Koji su tvoji digitalni proizvodi? Koji je od njih najbolji?
  4. Što te čini boljom od konkurencije?
  5. Što ti dovodi najviše organskog prometa?
  6. Koji linkovi privlače najviše klikova?
  7. Koje su prethodne strategije za SEO imale najviše uspjeha?

Slabosti

  1. Koje područje treba poboljšanje?
  2. Što tvoji konkurenti rade bolje od tebe?
  3. U kojem području su tvoji konkurenti jači što se tiče SEO optimizacije?
  4. Koji sadržaj trenutno privlači malo ili nimalo prometa na web-stranicu?
  5. Koje su SEO taktike prije bile neuspješne u postizanju rezultata?
  6. Imaš li SEO stručnjaka u tvrtki ili trebaš pomoć izvana?
  7. Imaš li budžet potreban za postizanje SEO ciljeva?

Prilike

  1. Koji sadržaj možeš stvoriti da ima značajan utjecaj?
  2. Koji se aspekti web-stranice mogu optimizirati da bi se poboljšali rezultati?
  3. Koji aspekti web-stranice koji dobro funkcioniraju mogu raditi još bolje?
  4. Koje se slabosti mogu lako riješiti?
  5. Koji se linkovi na druge web-stranice mogu još iskoristiti?

Prijetnje

  1. Koji konkurenti su jaki u područjima u kojima si ti slabija?
  2. Poboljšavaju li svoj SEO novi, manje iskusni konkurenti?
  3. Raste li razlika između tebe i tvojih konkurenata?
  4. Postoji li neki novi start-up koji agresivno prikuplja svoj dio tržišta?

Pronalazak odgovora na ova pitanja pomoći će ti u brzom fokusiranju truda i sredstava na ona područja u kojima možeš postići najveći napredak. Ako ne možeš pronaći odgovore, savjetujemo ti da napraviš kvalitetan SEO audit svoje web-stranice prije poduzimanja bilo kakvih promjena.

Što je SEO audit i kako ga provesti?

SEO audit najjednostavnije se može definirati kao revizija optimizacije web-stranice, odnosno SEO analiza kojom se preispituje koliko tvoja web-stranica uspješno koristi sve alate koji joj mogu pomoći da se nađe na vrhu tražilice. Tim postupkom provjere performansa web-stranice otkrivaju se nedostaci i dolazi se do konkretnih koraka što točno i kako trebaš popraviti. Postoji mnoštvo besplatnih online alata i platformi koje možeš samostalno koristiti za reviziju SEO optimizacije i analizu raznih faktora koji utječu na optimizaciju web-stranice.

Za kvalitetnu SEO analizu treba provjeriti mnoge varijable, a neke od kojih možeš početi su:

  • prilagođenost prikaza web-stranice na mobilnim uređajima
  • analiza organskog prometa
  • autoritarnost i starost domene
  • korisničko iskustvo
  • optimiziran sadržaj (ključnim riječima, linkovima...)
  • prilike za novi sadržaj
  • potencijalni off-site SEO problemi
  • on-site SEO
  • brzina učitavanja stranice
  • sigurna i pristupačna web lokacija
  • prilagođenost slikovnog i video materijala
  • povezanost s društvenim mrežama itd.

Kao što vidiš, različiti faktori utječu na rezultate SEO optimizacije web-stranice i sam proces se konstantno mijenja stoga je poželjno ovakvu detaljnu analizu provesti barem jednom u 6 mjeseci. Tako ćeš na vrijeme otkriti bilo kakve nedostatke, linkove koji više ne rade, neučinkovit sadržaj ili bilo koji drugi faktor koji može utjecati na organsko rangiranje tvoje  web-stranice na tražilicama.

Da zaključimo, SEO optimizacije web-stranice itekako se dugoročno isplati jer kad jednom postigneš autoritet sa svojom stranicom, i na tražilicama i kod klijenata, organski promet će ti sve više rasti. To znači sve veći broj posjetitelja i potencijalnih kupaca na tvoj web bez novih ulaganja i plaćenih reklama. Odlične su vijesti da SEO optimizacija u Hrvatskoj još nije uzela maha kao u svijetu pa ćeš se puno lakše probiti, a početna prednost može ti osigurati dug boravak na samom vrhu tražilice!