Web dizajn za početnike

9. 12. 2019.

Jeste li znali da je web dizajn jedan od najvažnijih faktora koji će presuditi hoće li web stranica biti uspješna ili ne? Prema istraživanjima, više od pola posjetitelja web stranice prosuđuje kredibilitet tvrtke na osnovu web dizajna.

Nije li onda vrijeme da naučite osnovne trikove?

Web dizajn odnosi se na konačan izgled web stranice s kojim se korisnik susreće, a to podrazumijeva odabir boja, fontova, fotografija i sadržaja koji će se pojaviti na stranici te kako će se navedeni elementi iskombinirati.

Dobar web dizajn privući će ciljanu publiku, potaknuti ih na istraživanje i kupovanje, pokazati tvrtku u dobrom svijetlu te u konačnici osigurati njihov povratak na stranicu.

Da biste došli do njega, pratite dokazano uspješne metode iskusnih web dizajnera:

1.    Koristite maksimalno 3 različita fonta.

Tipografija je iznimno važan dio procesa dizajniranja web stranice jer se 95 % informacija korisniku predstavlja u formi pisane riječi. Najpoželjnije je odabrati jedan font i njega se držati na cijeloj web stranici.  Ako se baš osjećate posebno kreativno, u redu je koristiti i više fontova, ali pripazite da pripadaju istoj kategoriji po širini slova. Svakako nemojte koristiti više od 3 različita fonta jer takve web stranice djeluju nestrukturirano i neprofesionalno.

2.     Pripazite na odabir boje.

Isto pravilo možete primijeniti i na odabir boje – nemojte bojati stranicu kako vam padne na pamet nego odaberite ograničenu i smislenu shemu boja. Npr. ako logo ima primarnu boju, odaberite jednu do dvije komplementarne boje uz nju i koristite te iste boje na cijeloj web stranici. Posebno obratite pozornost na područja gdje korisnike pozivate na akciju, neka ona uvijek budu iste boje kako bi se istaknula između ostalog sadržaja.

3.    Ne dajte posjetiteljima puno izbora.

Hicksov zakon kaže da što više izbora imamo, više će nam vremena trebati da donesemo odluku, ako ju uopće i donesemo. Ovo pravilo možete primijeniti na web dizajn tako da ograničite broj stavaka na glavnom izborniku, tražite što manje podataka u formularima, fokusirate se na poziv na akciju, prikažete samo društvene mreže na kojima ste aktivni, odaberete samo jedan cilj po stranici… Ukratko, gdje god možete, maksimalno smanjite broj stavki između kojih posjetitelj bira jer tako smanjujete šanse da odustane od svega i napusti stranicu zbog neodlučnosti.

4.    Držite se jednostavnosti.

Nastavno na temu „manje je više“, isti princip primijenite na generalan izgled web stranice. Veliko istraživanje koje je proveo Google pokazalo je da posjetitelji ne vole vizualno kompliciranje – što je dizajn kompleksniji, manje ga doživljavaju privlačnim.

5.    Umjesto klikanja, odaberite skrolanje.

Umjesto razdvajanje informacija na više stranica do kojih će se doći dodatnim klikanjem, sve međusobno povezane informacije posložite na istu stranicu, čak i ako ćete udeseterostručiti njezinu dužinu. Naime, istraživanja su pokazala da korisnici značajno preferiraju skrolanje po istoj stranici nego višestruko klikanje kako bi došli do informacija.

6.    Ne zaboravite na mobilne korisnike!

Iako se mobilnim korisnicima posvećuje daleko više pažnje nego prije, nažalost i dalje postoji velik broj web stranica koje su dizajnirane samo za pregledavanje na računalu. Imajte na umu da većina korisnika u današnje vrijeme surfa preko mobilnih uređaja i tableta stoga prije objave provjerite kako će web stranica izgledati njima.

Zaključak

Trik je u tome da se tijekom dizajniranja web stranice stavite u cipele posjetitelja koji traži informacije na njoj. Oni vole brzinu i jednostavnost zato ne komplicirajte s bojama i fontovima, budite dosljedni na cijeloj web stranici i ne zaboravite na mobilne korisnike.

Nadamo se da će vam navedene informacije pomoći da započnete svoj put do savršenog web dizajna, sretno!