Ključni savjeti za oglašavanje malih poduzetnika

3. 12. 2019.

oglašavanje malih poduzetnika

Otvorili ste posao i sada se pitate kako javiti drugima da postojite na poduzetničkom nebu. Dobrodošli u marketing, odnosno, oglašavanje! Oglašavanje je važan dio svakog poslovanja, a najjednostavnije rečeno ima veze s glasom o vašem poslu i o tome koliko se daleko čuje. U nastavku pročitajte nekoliko misli vodilja o uspješnom oglašavanju i par savjeta na koja vrijedi obratiti pažnju. Pa krenimo!

1. Moj posao

Gotovo svaki posao ima osnovnu i sporedne djelatnosti. Kada se oglašavate, uglavnom se fokusirajte na osnovnu djelatnost jer je pretpostavka da ste u tome najbolji i da očekujete od toga najviše zarađivati. Važno je da imate jasnoću oko toga koja vam je glavna, a koje sporedne djelatnosti tako da možete jasno i jednostavno drugima objasniti što radite. Vi ste svoja prva reklama. Vježba: Što jednostavnije i jasnije odgovorite na pitanje: „Čime se baviš?”

 

2. Moji klijenti

Oglašavanje je usmjereno prema potencijalnim klijentima i suradnicima. Zbog toga je važno zapitati se: Tko su ljudi koji trebaju ili žele moje usluge/proizvode? Što ih karakterizira? Kako se ponašaju? Gdje gledaju? - ova pitanja pomažu vam da uđete u cipele svojih klijenata i osmislite marketinški plan koji se obraća njima. Što konkretnije predočite svoje klijente, to bolje. Primjerice, ako izdajete „lifestyle” časopis, tipična klijentica je žena srednjih godina, obrazovana, srednje do više kupovne moći, zainteresirana za trendove u modi, dizajnu, kulinarstvu. Internet sadržaj za nju treba biti lijepo dizajniran, s malo teksta i vizualno atraktivan i sigurno će je zanimati oglašavanje putem evenata ili priloga u lifestyle emisijama. S druge strane, ako prodajete specijalizirani alat za poljoprivredu, idete na skroz drugačiju strategiju oglašavanja (u stručnim časopisima, na sajmovima, u poljoapotekama, i td.) Drugim riječima, obraćajte se Vašim klijentima, a ne bilo kome.

 

poslovne vještine

Nadalje, umjesto da navodite po čemu je vaš proizvod ili usluga dobar, navedite kako je dobar vašim klijentima. Klijente zanima korist koju imaju od proizvoda. Primjerice, umjesto „ova krema je odlična jer sadrži te i te sastojke” možete reći „ova krema odlično uklanja sitne bore i mrlje zahvaljujući tim i tim sastojcima”. Vježba: Odgovorite na pitanja: Što klijenti dobivaju koristeći vaše proizvode i usluge? Koje potrebe ili želje tako zadovoljavaju? Obratite se tim potrebama i željama.

 

Uz ovu točku vezan je i jezik obraćanja. Pismenost je „must have”, pa svaku objavu provjerite na ispravi.me, a osim toga slobodno koristite jezik koji je vama i vašim klijentima blizak; osobnost i različitost su prednosti malog poduzetnika.

 

3. Moja konkurencija

Ideje o tome kako napraviti svoju web stranicu, vizitke i slično možete pronaći ako pogledate što radi konkurencija. Mnogi se pod svaku cijenu žele razlikovati i ne gledaju tuđe stranice, no konkurencija su ujedno i vaši/e kolege/ice koji vas mogu inspirirati i gdje vam je najlakše vidjeti „Aha, ovo mi se sviđa, i ja bi to”, „Ovo mi se ne sviđa ovako, ja bi to drugačije” ili „Ovo mi je totalno nezanimljivo, to neću”. S vremenom se vaši web i ostali sadržaji ionako mijenjaju i personaliziraju te razlike postaju očitije.

 

Kada razmišljate kako predstaviti vašu ponudu, pomoći će vam da razmišljate o njoj kao o omjeru tri sastojka: cijene, kvalitete i vremena. U pravilu, možete ponuditi dva sastojka – primjerice, povoljnu i brzu uslugu, ili kvalitetnu i brzu uslugu (ali nešto skuplju). Ovakvo razmišljanje vam pomaže predstaviti proizvod na tržištu i jasno dati do znanja klijentima što mogu očekivati od vas. Isto tako možete razmišljati o konkurenciji jer – nitko nema sve i svatko nudi nešto.

 

4. Moje mogućnosti

Moje mogućnosti ukratko se odnose na razmišljanje o tome što se sve nudi u oglašavanju, što mi od toga treba i što si mogu priuštiti. Oglašavati se možete preko: društvenih mreža (Facebook, LinkedIn, Instagram, Behance, Twitter, i td.), vlastite web stranice, preko letaka, plakata i vizitki, preko televizije i radija, izlaganjem na sajmovima, sudjelovanjem na događanjima, i td.  

Možete kupiti uslugu vanjskog oglašavanja od agencija za oglašavanje ili uslugu izrade web stranice od specijaliziranih ponuditelja. Ponudu ovih usluga možete pronaći na trebam.hr. Prednost kupnje ovih usluga je što prepuštate taj posao nekome tko je u njemu stručniji od vas i tko će ga po svakoj prilici napraviti bolje. Kad je web stranica u pitanju, stručna osoba će, osim dizajna web-a, pozicionirati vašu stranicu na web-u tako da ju se može lako pronaći pretraživanjem ključnih riječi. Isplati se uložiti u ove usluge ako vam je oglašavanje veoma važno. U suprotnom, možete se i sami okušati u izradi web stranice i profila na društvenim mrežama. Evo nekoliko korisnih informacija:

- besplatnu web stranicu možete izraditi na wix.com ili na wordpress.com (gdje možete voditi i blog)

- stranice za preuzimanje besplatnih fotografija: unsplash.com, pexels.com

- besplatni online alati za izradu i uređivanje vizualnih sadržaja: picmonkey.com, canva.com, piktochart.com, gimp.com

 

poslovna učinkovitost

Jednom kada imate vidljivost na web-u, važno je da redovito osvježavate podatke: da pišete vijesti o tome što radite i nudite i tako pokažete da je vaše poslovanje aktivno i uspješno. Osim vijesti o vlastitim aktivnostima, možete prenositi vijesti o novostima iz područja vašeg rada, o ponudama i akcijama i slično. Na društvenim mrežama dobro je povezati se sa suradnicima i konkurencijom čiji rad cijenite jer tako šaljete poruku klijentima da ste prepoznati na tržištu.

 

Zaključno, evo još par savjeta za dobro oglašavanje:

- bez obzira na to što radite, imajte vizitku. Možete ju dati zadovoljnim klijentima ili suradnicima koji vas mogu dalje preporučiti. Najučinkovitiji marketing je onaj „od usta do usta”, a vizitke vam pomažu u tome.

- kada kreirate sadržaj za web i društvene mreže, vrijedi pravilo „manje je više”: manje teksta, više slika – ljudi nemaju vremena čitati duge objave i želite im u nekoliko sekundi prenijeti što im nudite.

- budite realni i ne pretjerujte u hvalospjevima; vjerodostojnost u oglašavanju je dugoročno najbolja strategija. Sjetite se cijena-kvaliteta-vrijeme formule i prema njoj opišite svoju ponudu.

 

Ako prepoznajete vrijednost oglašavanja za vaš posao i htjeli bi naučiti više o tome kako kreirati sadržaje za web, u Edukacentru dostupna vam je i edukacija Facebook i Instagram oglašavanje, na kojoj možete saznati više kako kreirati poslovne objave za društvene mreže. Sretno s oglašavanjem!